Gebelik Öncesi

Bebek sahibi olmaya karar veren çiftlerin gebe kalmadan hemen önceki dönemde bir doğum doktoruna başvurmaları sorunsuz bir gebelik için gereklidir. Çünkü gebe kaldığınızı bilmediğiniz haftalar bebeğinizin gelişiminin en kolay etkileneceği dönemdir.

Gebelik Öncesi Muayenede Yapılması Gerekenler ;

• Anne adayının genel vücut muayenesi yapılarak gizli veya mevcut bir hastalığı olup olmadığı araştırılır.
  • Ailede genetik geçiş gösterebilecek hastalık varlığı araştırılır.
  • Jinekolojik muayene ve ultrasonografi ile üreme organları incelenir.
  • Pap smear testi  yapılır.
  • Anne aydında var olan diyabet, hipertansiyon, karaciğer, böbrek hastalığı, astma, epilepsi  gibi hastalık durumlarında tedaviler gebelikte devam edecek şekilde yeniden düzenlenir.

Anne Adayının Yapması Gerekenler Nelerdir ?

• Gebe kalmadan önceki dönemde  günlük yaşantıda değişikliklerin yapılması, vücudumuzun gebeliğe hazırlamak açısından gereklidir.
  • Sigarayı bırakınız, sigara içilen ortamlarda bulunmayınız. Sigara içen kadınlarda daha fazla oranda kısırlık, düşük, dış gebelik, düşük doğum ağırlıklı bebek ve ölü doğum görülmektedir.
  • Alkol  kullanmayınız
  • Kızamıkçık, Hepatit, Toksaplazma gibi hastalıkları geçirip geçirmediğinizi hatırlamıyorsanız, bağışıklık durumunuzu araştırınız.
  • Folik asit takviyesi alınız. Gebelikten önce folik asit  alan kadınlarda bazı bebek anomalilerinin( spina bifida ) daha az olduğu tespit edilmiştir.

Folik asit multivitamin preparatında bulunabileceği gibi yeşil yapraklı sebzelerde, tahıllarda, karaciğerde, taze sıkılmış meyve sularında da bulunmaktadır. Gebelik planlayan herkesin en az bir ay öncesinden günlük  0,4 mg, riskli grupların ise ( daha önceki gebeliklerde nöral tüp defektli çocuk doğuran veya ailesinde NTD öyküsü olanlar ) günlük 4 mg alınması önerilmektedir. Folik asit alımına gebeliğin ilk üç ayında da devam edilmelidir.