Gebelik Takvimi

GEBELİK HAFTASI

VÜCUTTA GÖRÜLEN DEĞİŞİKLİKLER

BEBEĞİN  DURUMU

3 – 4 Gebeliği sürdürmek ve gerekli değişiklikleri yapmak için östrogen ve progesteron hormonlarının düzeyi artar. Henüz bölünen hücrelerden ibarettir.
4 – 5 Adet kanaması gecikir. İdrar Gebelik Testi               ( + ) olur. Tüm vücut bölümlerini oluşturacak üç tabaka halindedir. ( Embriyo )
5 – 6 Göğüslerde değişiklikler, bulantı, sık idrara çıkma, karında şişlik hissi ve hazımsızlık görülür. Kafa ve bacaklar oluşmaya başlar, kalp atımı başlamıştır.
6 – 8 Doğum öncesi kontroller için doktora gitmeye başlamanın zamanı. Tüm iç organları oluşmuştur. Yaklaşık 2,5 cm uzunluğundadır.
10 Kilo artışı gözlenir. Bazen de bu dönemde kilo kaybedilir. Gözler, el ve ayak parmakları oluşur.
12 Bulantı ve sık idrara çıkma azalır, kaybolur. Kabızlık olabilir. Bebek yaklaşık 7,5 cm olmuştur. Cinsiyet organları şekillenmiştir. Kasları gelişmeye başlar.

14

Kendini daha iyi ve enerjik hissetme dönemidir. Göğüs uçları ve çevresi koyulaşır. Tüm iç ve dış organlar tamamen oluşmuştur. Bundan sonra, gelişme değil büyüme ön plandadır. Hastalıklar, ilaçlar gibi etkenlerden etkilenme daha az olur.
16 Gebelik gözle görülür hale gelmiştir. Rahat giysiler giyilmelidir. İştah artar, dikkat edilmezse hızla kilo alınabilir. Bebek çok hızlı büyümeye başlamıştır. Tüm vücut ince kıllarla kaplanır. Boy 15 cm ’dir.
18 Bebeğin hareketleri hissedilmeye başlanır. Bebek kese içinde serbestçe dönmeye başlar.
20 Bazı bölgelerde renk artışı olabilir. Yüzde gebelik maskesi oluşmuşsa güneşten korunmak gereklidir. Damaklar içinde dişler oluşmaya ve saçlar çıkmaya başlar. Ağırlığı 300 gr’ dır.
24 En hızlı kilo alma dönemidir. Ayaklar şişmeye başlar. Terleme artar. Başparmağını emer.

Boy: 30 cm

Ağırlık:600 – 650 gr’ dır.

28 Karın derisi gerilir ve çatlaklar oluşur. Sindirim sorunları başlar ( Mide ağrısı, hazımsızlık ) Bebeğin vücudunda yağ depolanmaya başlar, derisi yağlı bir madde ile kaplanır.  Boy:35 cm     Ağırlık: 1000 gr ‘ dır.
32 Hareketle nefes darlığı ve büyüyen rahmin yukarıya bası yapması sonucu göğüs ağrısı olabilir. Bebek tam olarak oluşmuştur. Kafası aşağıya dönebilir. Boy: 40 cm     Ağırlık:1.750 gr’dır.
36 Bundan sonra doktor kontrolleri haftada bir yapılmalıdır. Aktiviteyi biraz kısıtlamak, çok ayakta durmamak gerekir. Bebeğin kafası çıkıma yerleşir. Boy: 45 cm

Ağırlık:2.750 gr’dır.

40 Beklenen doğum tarihi yaklaşmıştır. Gecikirse endişe edilmemelidir. Çünkü bebeklerin yalnızca % 5 ‘ i beklenen tarihte doğar. Boy: 50 cm

Ağırlık: 3.250 gr’dır.