Gebelikte Günlük Yaşam

Gebelikte Günlük Aktiviteler

İş yaşamına, yürüyüş, yüzme gibi spor aktivitelerine devam etmenizde hiçbir sakınca yoktur. Önceki gebeliklerde düşük tehlikesi, erken doğum, kanama gibi bir durum söz konusu değilse her türlü aktiviteye yorucu olmamak kaydıyla devam edilebilir.

Gebelikte Giyim Kuşam

•     Rahat ve bol kıyafetler tercih edilmelidir
  •     Dar kıyafetler, sentetik çamaşırlar tercih edilmemelidir.
  •     Göğüsleri destekleyen pamuklu sütyen kullanılmalıdır.
  •     Ayakkabılar alçak topuklu ve geniş burunlu olmalıdır.

Gebelikte Vücut Bakımı

Gebelikte terlemede ve vajinal akıntıda artış olabilir. Her gün duş almanız sizi rahatlatacaktır. Banyoda çok sıcak ya da çok soğuk su tercih edilmemelidir. Banyo zemini kayma ve düşmeleri önleyecek şekilde düzenlenmelidir. Hormonal değişiklikler nedeniyle diş etleri kanama ve iltihaplanmaya eğilimlidir. Dişler yumuşak fırçayla düzenli olarak fırçalanmaya devam edilmelidir. Saç boyası, makyaj malzemeleri, deodorant ve parfüm gibi kozmetiklerden özellikle ilk üç ay kaçınılmalıdır.

Gebelikte Cinsel Yaşam

Önceki gebeliklerde ya da mevcut gebelikte kanama, düşük tehdidi, erken doğum gibi bir durum söz konusu değil ise, cinsel yaşamın devamında bir sakınca yoktur. İlk aylarda gebeliğe bağlı şikayetler, son aylarda ise karnın büyümesi ile cinsel istekte azalma olabilir. İlişki sırasında kadının rahat olduğu, karına baskı yapmayan pozisyonlar tercih edilmelidir. Erken doğum öyküsü mevcut ise meme başı uyarısından kaçınılmalı ve eş içeri boşalmamalıdır. İlişki sonrasında karında ağrı, kramp gibi şikayetler oluyorsa cinsel ilişki kısıtlanmalıdır.

İLİŞKİDEN KAÇINILMASI GEREKEN DURUMLAR ;

•     Vajinal kanama veya vajinal akıntı,
  •     Anne veya babada iyileşmemiş herpes lezyonları,
  •     Rahim ağzı yetmezliği,
  •     Erken doğum tehlikesi,
  •     Tekrarlayan gebelik kayıpları , çoğul gebelikler,
  •     Jenital bölgede ödem ve varis,
  •     Plasenta previa ( aşağı yerleşimli plasenta )

Gebelikte Yolculuk

Daha önceki gebeliklerde düşük ya da erken doğum mevcut değil ise seyahat genellikle bir sorun oluşturmaz. Ancak uzun seyahat düşünülüyorsa gebeliğin 4.  5. ve 6. ayları tercih edilmelidir. Çünkü bu dönemler fiziksel olarak daha rahat olunan dönemlerdir. Otomobil yolculuklarında, bacaklardaki kan dolaşımını sağlamak amacıyla 2 – 3 saatte bir kısa molalar alınmalı, yürüyüşler yapılmalıdır. Ayrıca emniyet kemerinin fazla sıkı olmamasına, bel kısmının karnın altına, üst kısmının da iki göğüs arasına yerleştirilmesine özen gösterilmelidir. Hamileliğinizin son haftasına kadar uçak yolculuğu için herhangi bir sakınca yoktur. İkiz ya da çoğul gebeliklerde, daha önce düşük yapmış gebelerde, kalp damar hastalığı olan hamilelerde uçak yolculuğu önerilmez. Uçak yolculuklarında tercihen sol kanat iç yan  ( koridor ) tercih edilmelidir.

YOLCULUK SIRASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER ;

• Rahat kıyafetler ve ayakkabılar giyin,
  • Hafif, sağlıklı yiyecek ve içecekler alın,
  • El ve vücut temizliğiniz için antibakteriyal el bezleri, kolonyalı bezler bulundurun,
  • Bel ve boyun rahatlığınız için ufak bir minder bulundurun,

Sıtma, kolera, tifo, sarılık gibi bulaşıcı hastalıkların yoğun olduğu ülkelere seyahatleri hamilelik sonrasına erteleyin.