Orta Mahalle Vezirköprü Cad. No:5 Soğanlık-Kartal/İstanbul
Tel: 0216 457 47 40 Fax: 0216 457 14 76

Menapozda Beslenme

Kadının menapoza girmesi ile birlikte vücudunda çok önemli değişiklikler meydana gelmektedir. Dolayısıyla bu değişikliklere paralel olarak gereksinim duyulan besinlerde değişmektedir. Menapozla birlikte vücutta meydana gelen en önemli değişikliklerden birisi, azalan ostrajen hormonu nedeniyle kemik erimesinin hızlanmasıdır. Ayrıca menapoz, kadınlarda damar sertliğini tetikleyici bir rol oynamaktadır. Menapoz ve ilerleyen yaş sebebiyle metabolizmanın hızı yavaşlar. Dolayısıyla mevcut beslenme alışkanlıklarına devam edilmesi halinde kilo alımı kaçınılmaz olur. Menapoz dönemini sorunsuz geçirmek ve oluşabilecek riskleri ortadan kaldırmak için mutlaka beslenme alışkanlıkları gözden geçirilmelidir.

  • Kalsiyum yönünden zengin ürünler tüketilmeli ( doğal yönden alınan kalsiyumun yanında ilaç olarak kalsiyum takviyesi de uygun olacaktır )
  • Yeşil sebze ve meyva her öğünde tüketilmeli,
  • Kahve, çay ve çikolata gibi besinlerden kaçınılmalı,
  • Bitkisel yağlar tercih edilmeli,
  • Tuz kısıtlaması yapılmalı,
  • Kilo sorunu varsa kalori kısıtlamasına gidilmeli,
  • Kolestrol açısından hayvansal gıda tüketimine dikkat edilmelidir,
  • Lifli gıdalar tüketilmelidir.